luni, 14 iulie 2008

Chef


Azi am fost la vulcanizare sa-mi repare roata facuta praf ieri. Am constatat ca nu dau in gropi cand merg pe strada...cu masina. In schimb roata avea infipt adanc un cui urias. Am decis ca merita sa sarbatoresc asta. M-am dus la market sa cumpar o sticla cu vin. Sa iau dulce? Nu...e prea cald. Sec nu-mi place. Demi, atunci. Am ametit cautand. Tot soiul de vinuri si podgorii. Sange de taur. Sange de leu. Puterea leului. Numai lei. Si albi si rosii. Si dulci si seci. Mai mult dulci. Vin de masa. Vin de consum curent. Vin maturizat cu productia din 2007. Nu zau? Un vin bun tre sa stea vreo 5,6 ani la maturizat. Abia atunci e vin. Busuioaca de Bohotin. De Husi. Dar este si de Iasi. Luam din cand in cand. Mi se parea bun. Pana am aflat ca Bohotin are soiul asta doar pe vreo 5 ha...Nici vorba sa gasesti Busuioaca adevarata pe piata. Falsuri, da. M-am oprit la vinurile moldovenesti. Sa incerc? Am riscat. Am cumparat KAGOR. Vin bisericesc. Dulce licoros. Adica un fel de Lacrima lui Ovidiu? Nu stiu daca la gust e la fel. Pretul, in schimb, e pe aproape. Pe eticheta scrie ca are un gust moale si catifelat si un post gust delicat si placut. Cred ca de la sulfiti. Ca are. Oricum, pana acasa mi-a pierit cheful...Sticla mea o s ajunga ca cea din poza...

5 comentarii:

Anonim spunea...

Nu vin maturizat ci cules la maturarea boabelor.
Hai sa iti spun cum sa alegi. Vinurile sint clasificate astfel:
VM - vin de masa. Sa nu il bei nici daca il primesti de pomana. Singura lui legatura cu strugurii este ca sint si unii si altii exista pe aceeasi planeta.
VS - vin superior. Are urme de struguri si este aproape potabil. E bine sa il ocolesti.
VDOC - vin de denumire de origine controlata. E facut din struguri, prin cupajari si cu alte ingrediente. Poti sa il bei numai daca nu ai ce face altceva.
VDOCC - vin cu denumire de origine controlata si trepte de calitate. De aici incep vinurile.

Anonim spunea...

Treptele de calitate sint urmatoarele
CMD - cules la maturare deplina (a boableor, nu a vinului) si este ccea ce ai luat tu.
CT - cules tirziu
CIB - cules la innobilarea boabelor
CSB - cules la stafidirea boabelor.

Ultimul, VDOCC - CSB este cel mai "pretios" dar il gaesti doar la vinurile dulci si semidulci. Celelalte se opresc la CIB.

Anonim spunea...

Iar legat de vinuri in general:
- TOATE au substante de conservare. Altfel s-ar transforma in otet.
- un vin care se repecta NU ESTE uni-soi. Cum ar veni cu Busuioaca de Bohotin (sint mult mai mult de 5 ha) este bine ca nu e numai din asa ceva. Toate vinurile mari (Porto, Xeres etc.) sint cupajari din 2-3 soiuri de struguri.
- Procentul de vin provenit din must de prima si a doua presare in sticla variaza de la 0 la 90%. Alea de 90% sint prea scumpe sa le gasesti in Romania. In general ale noastre se duc pina in 70%
- chiar si asa, renumitul vin se butuc este un vin slab calitativ. Daca esti bautor tenace iti iei vie. Daca esti bautor de ocazie dar vrei sa bei vin nu imitatii, cumperi.
As mai putea spune multe dar ma opresc aici

P.S. sticla de vin bun costa de la 30 ron in sus.

LiliAna spunea...

am spus exact ce scria pe etichete...
vad ca esti muuuuuuuuult mai in tema decat mine...acu' ce fac? toate astea apar pe etichete? VDOC parca am vazut pe unele etichete, dar restul? fac un print la ce ai scris tu si o tin in poseta sa verific bine ce vin cumpar...sau mai bine ma las de baut vin si trec pe apa plata cu lamaie, ca-i mai sigur

Antoaneta-Ivana spunea...

Buna!
Buna ideea cu renuntatu'! Si...nu pune sticla de Kagor in vitrina,daca ai decis sa nu-l consumi,ci ,daruieste-l la prima Biserica intilnita in cale,la prima Sf Liturghie ,la care te vei decide sa participi,si ,GARANTAT,vei primi inmultit,cele de folos!...
...Nu te preocupa prea in adinc de codurile de pe sticla de Kagor,mai ales daca-l vei darui la Altar(ca jertfa pentru pacat-"ale TALE dintru ale Tale,Tie-Ti aducem de toate si pentru..TOATE!"-).Te asigur(sub cuvint de onoare-pe care te rog sa-l primesti,sa-l accepti!-)ca nu are termen de valabilitate depasit(pt simplu motiv ca vinul,cu cit e mai vechi ,cu atit e mai bun),indeferent de unde-l vei achizitiona.Vind VIN KAGOR,de mai bine de 4 ani,il achizitionez atit din Ukraina cit si din Rep Moldova,care au podgorii renumite,si soluri bine cotate pe piata de vinuri.(Eu)il vind ca si Vin Liturgic,pe care lumea care a descoperit locatia mea,il cumpara pentru a-l duce la Altar,insa vinul Kagor poate fi baut si in casa,de catre cei carora le place vinul dulce.Pentru atenuarea dulcetii,se poate adauga o feliuta de lamiie,si un strop de zeama de lamiie.Nu te doare capul a doua zi.Eu,nu-s bautoare,insa cind am fost in Rusia si Ukraina,in 2006,am "degustat",caci e cam...baubil.Dar,in opinia mea,Kagorul,in nici un caz,nu e un vin pentru bautori...